Monday, January 05, 2009

我不感到驕傲!


有朋友說我是「悲春傷秋」的人,嚇了我一跳。吓?我給人的印像當真如此?也有同學形容我與其他議員「有點不同,多點實在的人氣」!但又有同事兼黨友不時勸勉我:「做議員不應渲泄感情,被人覺得你多愁善感不是好事!」當真?原來議員不應有感受、沒有喜怒哀樂?
首先,我從政之前(03年)已開始寫作。但更重要的是,開始寫專欄之後,我發現了連我自己也從不認識的一面。我發覺有些我說不出的感受,原來可以透過書寫暢所欲言;有些說話,說了出來是可舒懷解困、令我的生命更形充實的。
或許你會說,這看法有點自我、有點與議員的身份不相符;但我從來不是把仕途放在第一位的人,又何須為這些觀點費神!更重要的是,一向認為太緊張形像的從政者,不但缺乏想像力,更不經意地把自己的前途放在信念和原則之前,縱是多成功,也得不到我的專重和信任。所以,對不起!我始終是我;我不感到驕傲,也不覺需要為自己辯護或道歉!

16 comments:

Anonymous said...

Of course, you are who you are. Everyone is an unique individual and enjoy being yourself, who said you can't be a sentimental politician!

Anonymous said...

It is important, whether a politician or not, to be true to yourself and to stand up for the principles and values you believe in, but not to sit on the fence and to sway with the crowd's sentiment. A great politician is a leader who leads and guides the general public and has no fear for some groundless criticism. It takes a great person to truly shine amongst those so-called politicians who only wish to appease the crowd and the media, or to attract attention. It is a lonely role but please do continue to be a true and great politician, that is what you are.

Ronny Tong said...

Wow! Not sure I deserve all that! But I constantly remind myself not to overrate myself and let all this media interest in you get into your head because the moment you do that you become defensive of your position and you are on a slippery slope. I may not succeed. But at least I am willing to try.

Anonymous said...

勇於嘗試就是一種對自身成功的要決;其實,你也有很多和你並肩作戰的朋友們,應該不會太孤寂的!

Anonymous said...

湯議員:

你是你,但你是民選立法會議員,代表市民,今次你主吹將同性同居納入家暴條例中,你是錯的!我反對你將同性同居納入此法律條文中。身為中國傳統受教育的我,深切理解及同意人要重五倫,要道德情操,家庭父母兄妹男女,全是有其位及其份,現在同性為夫妻、父母,實有混亂,你為父母、為人的老師,若您的兒女、學生,走向同性同居,心底何感受?開心?今天你在沒有資詢新界東的選民下,不理我等中國香港市民之反對;你若到社區開居民會,看誰會讚成納入同性同居於這條文內?你表態讚成及主吹將同性同居納入此法律條文中;下屆競選,我及我的朋友等一定要杯葛你這不理民意的差劣議員。我會呼籲各愛護子女的家長站出來反對你。

Circle

Ronny Tong said...

Dear Circle, 恐怕你有所誤會。首先,家暴條例修訂,並非我本人單獨提出,而是所有泛民主派因應社會公義、基本人權和民間要求向政府提出建議的。事實上,在上屆選舉中,所有泛民主派候選人包括黄成智議員在內也有就此修訂向所有選民作出選舉諾支持這修訂。
如果你有機會了解建議條文的話,你會發覺條文只會保障人身安全而不會令同性戀者有任何法律認許的地位。喜歡與否、有沒有法律保障人身安全也好,在現實生活裏同性戀是存在的。我們不能,亦不應說因為他們是同性戀者,所以不給予他們法律保護。我明白到這議題在社會是有爭論的,而社會討論也未趨成熟,但身為民選議員,我的責任是是其是,非其非。若我為推動社會公義、法治人權和爭取民主的工作不為這社會接受,我是樂意放棄我的政治工作而重返法律界為香港人服務的。多謝你的意見!

Anonymous said...

我也很尊重Circle 的意見,但為何,對一位議員的看法,只憑他在這條款的政見,而不去看他整體的政績和他為大眾的付出,就輕易否定他呢!其實,湯議員也解釋了這條款,絕對不是在鼓勵同性戀的合法配偶身份,他和很多其他議員,只是想在這條例中,保護更多人,這又有何不對呢!
最近,科學更發現,同性戀可能是天生的,那樣,他們有可能是無可選擇地,而成為同性戀者,我們更不應歧視他們啦!因為如果神愛世人,我相信祂也愛這些同性戀者!

Anonymous said...

It seems different countries, different cultures, we really can decide things in the same understanding of the difference!
Personalized Signature:我喜欢淮安掼蛋,靖江青儿,南通长牌,姜堰23张,常州麻将这些地方言游戏

Anonymous said...

If you could give more detailed information on some, I think it is even more perfect, and I need to obtain more information!
decorative fishing net

Anonymous said...

The Crust: On the box they use the words "upper" crust
so lets talk about that first. Often that's what prospects do when you annoy them with your barketing. Subway is the largest sandwich franchise in the world, with 30,476 franchises in 87 countries.

My web page; check this out

Anonymous said...

In contrast, the non-organic gardener is more
likely to use chemically created fertilizers.

Due to the popularity of organic gardening, organic potting soil and compost are available at
most garden centers. Organic gardening teaches kids about the value of hard work and its rewards.


Also visit my web site :: ethically

Anonymous said...

Here’s what your property ads in newspapers must have in order
to get the best offer. Egyptian cotton bedding has become the popular choice
of many savvy consumers. How to Unlock the Egyptian Level in Golden
- Eye 007 I know that too unlock the Egyptian level i have to complete the game on 00 agent but
i was just wondering something. 'There is no middle way for Americans,' they write.
When scrapping with newspaper clippings, in most situations it is
important to take the proper steps to make them archival safe before putting them with your photos in your scrapbooks.


Also visit my web blog: egyptian newspapers

Anonymous said...

If you have a Jewel crafting or a jewel crafter friend.
Now repeat the process by mining and dropping simultaneously.
One particular of the primary regions within the mining
market in Australia which has observed the fantastic
boost in the employment of ladies is dump trucking.

Anonymous said...

The Regional Animal Hospital in Yorba Linda is well equipped to handle
the emergencies. It needs to be rushed to a medical facility which is capable
of handling emergencies. Also like many single parents, Sebastiao is hoping to share the bills with her former spouse.
If you have a personal injury legal matter, a dog bite or if you’ve lost a
loved one in a wrongful death accident, call the Law Offices of R.
Finally, I think anyone would be inspired by Lynda's story.

Also visit my web page; Hyperion to a satyr

Anonymous said...

Aside from Microsoft and Nintendo, another top competitor, Sony,
will also be releasing some top-rated games for its own console - the Playstation.
Most of us has a chance to experience the amazing adventure of some kind of aircraft simulators.
The End of Military Flight Sim Pro With this program you
can take advantage of the military aspects of the game, landing and takeoff
of an airplane taking includes carrier. As with most of the
electronics, the main enemy of golf simulator
is the dust. Every plane is actually the virtual model of the real aircraft, including the controls that you can setup with the working, clickable cockpit.

Anonymous said...

These were referred to as Linotype and Intertype machines.

This is a growing and profitable market with
the increase in ability for all types of business-
large or small - to do business in an international platform
and other is National Newspaper Networks
combine newspapers from several States within the USA. Information regarding different websites that contain large chunk of databases of unclaimed properties and money
are also provided in different newspapers.

Sometimes local PR can attract better business for you than an article in Indian media.
A writer in San Francisco can read a story in New
York at 3:00 AM (EST) and have it ready to go in his own paper for the Midnight (PST) deadline.


Also visit my web site: click here