Saturday, March 31, 2012

為你鍾情


早前應邀出席電影《大追捕》的首映禮。當了議員後很少有機會看電影,看過的港產片更是寥寥可數,適逢這星期六晚上沒有甚麼特別活動,也樂得到戲院走走。電影是一齣懸疑劇情片,可惜飾演變態音樂家的王敏德甫出場,我已推斷到整個故事的來龍去脈。納悶之餘,不知怎的,我卻留意到飾演女兒的名模演員文詠珊的樣貌不斷令我想起已故歌手張國榮。特別是她那眼神和欲言又止的神態,頗有張國榮的神采!

眾多張國榮作品中,我比較喜歡的一首歌是《為你鍾情》;而無獨有偶的是,文詠珊也曾演過一齣名為《為你鍾情》的電影。在這電影中,文詠珊飾演一位少女媽媽,與她演對手戲的正是憑《歲月神偷》一炮而紅的李治廷。據聞文詠珊在這電影中的演出也不錯,但故事卻與張國榮八十年代的另一齣也名為《為你鍾情》的電影扯不上關係,更與張國榮完全無關。這首我喜愛的《為你鍾情》,正是後者的主題曲。

我向來不是張國榮迷,對香港樂壇也不大留意;但印象很深刻的,卻是○三年四月一日的一幕情景。那天我工作後經過文華酒店,看見地上以黑布蓋著一個人。後來赫然發覺這人竟是張國榮,令人無限唏噓!一位能呼風喚雨、堪稱影壇樂壇天之驕子的娛樂界名人,竟然在毫無迹象之下毅然輕生,確像是一個永遠解不開的謎。

有人說多愁善感的人是最悲哀的。上星期有位街坊捉著我的手跟我說: 「你的文章太傷感了,你不適宜從政!」我不會輕生,因為我熱愛生命;我不會輕易言退,因為我鍾情這地方。有時略帶傷感是難免的,在這張國榮的死忌,也是愚人節前,彷彿上天正在愚弄我們。為你鍾情,只望能換你嫣然一笑!

8 comments:

Frankie Fook-lun Leung said...

Hope you don't commit political suicide. In politics, one should not get into a scandal. However, some politicians can rebound even after a scandal like Bill Clinton after the Lewsinsky incident. Some never recover and degenerate into oblivion or even worse, notoriety.

Frankie Fook-lun Leung said...

If you have nothing to do, read a good book.

Frankie Fook-lun Leung said...

If I were you and assuming you are serious about the September re-election, concentrate on the campaign. Otherwise, quit and do something that pleases you better.

Ronny Tong said...

Haha! How encouraging!

Frankie Fook-lun Leung said...

The situation in H K, as far as I know, the political parties are rather primitive in structure. People cast their votes either based on name recognition or what the party dictates. They don't vote according to whose agenda is better workable. I don't think the political parties are backed by solid research conducted by non-profit think tanks.

Frankie Fook-lun Leung said...

If you had listened to my advice all these years, you would have become chief executive twice.

Frankie Fook-lun Leung said...

don't be nostalgic about the colonial days wearing your QC full-bottomed wigs, robe and buckle-shoes. You are now living under a Five Star Flag and not a Union Jack. Be realistic. My Lord.

yanmaneee said...

supreme new york
supreme clothing
jordan shoes
golden goose
balenciaga
yeezy 700
golden goose
kd shoes
air jordan
hermes belts for men