Friday, April 25, 2008

「詩人」走了......

不知怎的,今天起來總是覺得有點不對徑。吃早餐的時候「皇子」依偎在我身旁,用那無奈的眼光看着我。趕着出門的我卻不以為意。回到辦工室,才接到電話,原來「詩人」今早跌進了花園的泳池,淹死了!
「詩人」年事已甚高(也記不起是十多歲了),早已盲了,走動也不方便,又不喜歡與其他兩隻狗往來;「威士己」死後,可能早有厭世之感。也許牠在天國會找回牠的好友「威士己」。
兒子還沒知道這消息,不知如何告訴他..........

4 comments:

Anonymous said...

我自少濫情﹐小小野都傷心到傻﹐家母鼓勵我養寵物﹐希望我能更明白'生死‘’
到而家我都未有寵物﹐因為仲未學識點‘收‘ 同’放‘

為你們祈禱﹐希望你們能從離別中有所得著.

( 其實我在facebook已留了言﹐不過吾知點解﹐仲係想講多兩句...麻麻煩煩.... )
我係果隻溫泉馬騮

Anonymous said...

sorry to hear that. it hurts, i know. the best wish for passed away pets is to hope that they reunite with their friends and spouses in heaven, and living a happy, disease-free life up there.

Jason said...

Sad to know that...

Hope Justin would be able to get over it coz that's a very, very old dog in your house.

Hope he could rest in peace.

Anonymous said...

I learnt from Daisy about the sad news of Poet (potato) today. Both Poet and I are grateful for your taking care of him for the past 8 years.